Rsenye lum terlambat tuk ku ucpkn "Slmt Hari Raya"
Lgpn ryekn sbulan..Ha3..
Cmne rye kwn2? O.k ke K.o??Sure la ok kn?? Xdk mknenyer k.o kn3??

Ha!Tuk pengetahuan korg,kg ku ini di Teluk Air Tawar,Penang..(Aku Cucu Mami..He3)
Rye thun ni biase je.Meriah ckit jerk..Coz xrmai fmily belah ayah aku dtg bkumpl.
Slalunye adik beradik ayh aku akn bkumpul di rmh fmily dorg yg skg ni fmily m.ndak aku yg tggl kat situ.Yela atuk n nenek aku da xdk..So fmily m.ndak aku la duk situ.
Bile 1 fmily xdk,kmeriahan tu kureng.Tp yg sdeynye 3 fmily yg xdk.Hu3..
Tp..aku hepi coz tunangku dtg beraya skali..He3..Best!
Pkck2 n mkck2 ku dptla bknal-knal dgn die..n die jd camera man kteorg..Hik3..


(Dlm gmbr ni 3 fmily jer..Ni pn xcukup ahli.Hu3..Sdey tul)

Petang tu lak g rye umah akak mak aku (wa/m.ngah) kota kuala muda,kedah.
Wa aku pn da uzur..Emh bile aku tgk wajahnye,ku dpt lihat wajah mak aku bila tua nt.
Coz muke dorg mmg same.Hu3..Sayu je tgk wajah2 org tua kn??

Mlm lak beraya kat umah tunangku..kat Tikam Batu,Kedah (Suke sbut Batu Tikam.He3..)
Aku nk jmpe ank buah tunang aku..Tp die xdk la plak..Huk3..Rndu kat die..
Ingat nk bg duit rye.Tp bajet xdk lor..Hu3..Sume bdk2 mntak kat aku.
Aku ckp bajet thun ni xde,InsyaAllah thun dpn ada.Hu3..

~ jenuh nk cri duit nt..Huk3..~