Tanggal 11 September 1989,aku dilahirkan dibumi Allah S.W.T ini.Tempat aku dilahirkan ialah di Hospital Tengku Ampuan Rahimah,Klang Selangor.Insan yang mengandungkan ku selama 9 bulan 10 hari ialah Basiroh Binti Ariffin.Beliau insan yang panggil mak ataupun mama.Aku berbinkan Harun Bin Nayan.Insan yang aku panggil ayah.

Aku mempunyai seorang kakak yang bernama Nur El Haidar yang beza 6 tahun dgn aku..Emh..Name akak aku mmg pjg.Tp nape name aku pendek?Iaitu Nur Alia shj..Nk tau x npe?He3 ade kisah tersendiri tau name ni..

Menurut cerita mak & ayah aku,dulu mse aku dlm perut mak aku,aku ni suke menendang.Emh org kate,kalu suke menendang ni,slalunye anak lelaki.Al maklumlah..Time tu mne ade mesin scan yg bole tgk dlm perut tu anak laki ke perempuan.So my parent's ingat laki.Keluar2 tgk,perempuan da..He3 aku la tu.So ayah aku pn g la kdai buku n cari buku utk "Nama2 Anak.."
Semata-mata nak carikan name utk aku.Cari pnye cari,pilih punye pilih,so ditetapkan utk memilih name "Nur Alia" iaitu aku..He3..Tp aku xtnye la plak,mse dorg ingat aku ni laki,sptutnyer nk letak name ape?Nt aku tnye ek.

Setelah 11 tahun,iaitu tahun 2000 barula aku baru dpt adik laki..yang bernama Muhammad Zaid Harithah..Ha,ni mmg namenyer pjg,sbb time ni da ade mesin scan..Tp mungkin akak aku dulu mse die dlm perut mak aku,dia xkuat menendang mcm aku kot.Sbb tu parent aku da ready name pjg2 kat dia.Ha3..Whatever..Jgn name "No Name" sudah..

So my life just ade 5 org jer kat umah..Nt nk jd 7 org..He3...Mesti best!!

Npe lak nt jd 7 org??He3 nt kite cite ek.