Tanggal 31 ogos! Ha! aku xmau cte pasal merdeka or 1 Malaysia & sama waktu dgnnya.
Tp nk cte pasal drama yg top & hangat skg ni!
Iaitu Nur Kasih

ha....sape yg xtgk cte nih mmg rugi giler lah gua ckp!
mmg lain dari yg lain...
Setakat ni xpnh lg la mis tgk cte ni.
kalu t'mis pn,leh catch up kat web Tv3..

Jumaat mlm,1 fmily aku akn kumpul dpn tv tgk cte ni.
Tp..pnye la seksa nk tggu nxt episod sbb cte nih seminggu skali jer..
Tiap2 jumaat je cte nih!
Aiyoo..mmg menguji ksabaran la nk tggu minggu akn dtg.
Byak pengajaran yg ditonjolkan.

Antara pengajaran yg aku dpt setakat ni :
- Agama Islam itu terlalu penting & terlalu luas.
- Ibu Bapa kte marahkn kte,bkn sbb benci kat kte.Hakikatnya mreka syg kat kte.
- Ape yg Ibu Bapa kte tentukan atau pilih,slalunyer baik utk diri kite.Kdg2 kite xnmpak kebaikannya.Tp kte hakikatnya ada kebaikan akn dtg.
- Jodoh itu adalah milik Allah,walau terpisah jauh skalipn,jika Allah dah tentukan dia untukmu,maka anda akn bersatu jua. - Jika kita tersesat jauh,kembalilah kpd Allah semula.
- Jangan mengambil jln yg mudah utk mendapat apa yg diinginkan.


Byk lagi yg bole dirungkai.Tp nk tau lg,tgk sndiri la ek.he3..
Byk part yg menyentuh hati,& membelai jiwa.
Cme part berpelukan antara Adam n Katrina tuh byk sgt n amat aku sakit hati.
Over gile!
Yang lain2 tu ok la..

Pepn aku syorkn sape yg xpnh tgk cte ni,tgk la.. Catch up la kat Tv3.
Mmg gempak,lain dari yg lain..
Sape2 yg tgk & mengikuti cte ni,truskan mnonton!
Jgn mis r..He3..

Nur Kasih Trailer


http://www.youtube.com/watch?v=XXJtnLGhC48